Værd at vide inden du starter..

For at der kan bestilles tid til en teoriprøve, skal du have betalt stempelgebyr til staten, lavet en lægeerklæring og aflagt førstehjælpskursus.

Prøvegebyr:

Færdselsstyrelsen tager 1170 kr. for, at du kan komme til en teoriprøve og en køreprøve. Pengene kan afleveres til køreskolen, da kørelæreren så betaler gebyret pr. computer – eller du kan selv få lov til at betale det derhjemme med dankort.

Lægeerklæring:

Du skal have lavet en lægeerklæring, så kommunen kan se, at du er sund og rask. Husk at medbringe et nyt pasfoto til lægen – han skal nemlig stemple bagpå, så det kan bevidnes, at billedet vitterlig forestiller dig! Husk at skolebilleder og lignende dur ikke, da der er kommet skrappere regler omkring billedets opbygning.

Førstehjælpskursus:

Du skal også have aflagt et færdselsrelateret førstehjælpskursus. Hvis du i forvejen har et traktor-kørekort eller har et 12-timers eller 30 timers-kursus fra teknisk skole, hvor der er brugt et gråt bevis i A6-format, der er mindre end et år gammelt, skal du ikke aflægge dette kursus, hvis du stadig har dit kursusbevis.

Førstehjælpskursus

Førstehjælpskursus afholdes i køreskolen

Kurset koster ca. 600 kr.

Husk

Før de tre ting er på plads, kan der ikke bestilles en teoriprøve, så få ordnet disse ting så hurtigt som muligt og gerne inden holdstart.

Hurup Køreskole teorilokale