Kørekort bil

Lovpakken personbil

“Lovpakken” er udtryk for den mængde undervisning du mindst skal have jf. dansk lov, når du skal have kørekort bil.

Hurup Køreskole skolevogn

Undervisningstid

53 lektioner á 45 min.

Den samlede undervisningstid på 53 lektioner á 45 min. er et absolut minimum for at kunne gennemføre en forsvarlig undervisning. Kørelæreren skal regne med, at elever vil have behov for yderligere repetitioner såvel i teoretiske emner som i praktiske manøvrer.

Manøvrebane (kravlegård)
4 lektioner (mindst)
Køreteknisk kursus (glatbane)
4 lektioner (mindst)
Kørsel på vej
16 lektioner (mindst)
Teori undervisning
29 lektioner (mindst)

Dine kørelektioner

Du vil sammen med mig aftale, hvornår du skal have dine kørelektioner – så du kan undgå at få for meget fravær på arbejdet eller fra skolen. Det kan dog ikke helt undgås, at nogle timer vil ligge midt på dagen – dette gør sig blandt andet gældende på køreteknisk anlæg (det mange også kalder for ”kravlegården"). Teoriundervisningen foregår altid mandag fra 18:00

Kørekort pris

Prisliste og betaling

*Grundpakken betales af tre rater.
**Her udover kommer stempelafgift til politi som er 1000 Kr , samt en lægeerklæring og billed.
***Hvis ekstra kørertimer er nødvendig er prisen: 600 kr pr. lektion á 45 min.
****Leje af bil til ny køreprøve = 700 kr
***** Desuden er det vigtigt at pointere, at endelig afregning skal være foretaget, inden køreprøven kan aflægges.

Hurup Køreskole Mikael Kongensgaard

Køreprøve

Jeg må først bestille køreprøve til dig, når du er klar til det!

Det betyder, når du har modtaget de lektioner, som du skal have, så skal der fortsat laves en vurdering af, om du har fået den undervisning, som netop du har behov for. Når det vurderes at du kan begå dig i trafikken med “tilfredsstillende resultat”, så må jeg bestille en køreprøve.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål vedrørende erhverve kørekort til personbil, er du meget velkommen til at ringe til mig.

Hurup Køreskole Mikael Kongensgaard